1 op 4 Belgen verkiest gedrukte advertenties
Digitale reclame gaat gebukt onder overaanbod
Uit een internationaal onderzoek in opdracht van Two Sides komen enkele interessante bevindingen naar voor. Het onderzoek werd begin 2021 gedaan en hierbij ondervroeg men in totaal 8800 consumenten in 12 verschillende landen. Aan het onderzoek namen 600 respondenten uit België deel en de helft van hen gaf aan dat ze lijden aan 'digitale overbelasting'.
Huis-aan-huisreclame
Uit het onderzoek blijkt dat 1 op de 4 Belgen de voorkeur geeft aan gedrukte advertenties. Waar bijna de helft van de Belgen online reclame actief probeert te vermijden (34% negeert zelfs online reclame), verkiezen 1 op 3 Belgen reclame die ze via de brievenbuspost ontvangen.
Met huis-aan-huis reclame speel je dus in op deze trend en verhoog je de kans dat jouw reclameboodschap daadwerkelijk gelezen wordt en ... respons oplevert. Heb je interesse in een correcte huis-aan-huisfolderverdeling? Neem dan hier contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
Gedrukte magazines zorgen voor een 'digitale detox'
Een magazine lezen is voor velen een 'me-time' moment waar men even kan ontspannen door te 'unpluggen' van alle digitale prikkels. Een gedrukte versie van een magazine geniet dan ook niet voor niets de voorkeur van 1 op 3 Belgen. Het mentale gezondheidsaspect speelt hierbij ook een rol. Mensen zijn meer dan ooit beducht voor de schadelijke gevolgen zoals vermoeide ogen, slaaptekort, hoofdpijn, ...
Verder is een goed evenwicht tussen commerciële en redactionele inhoud een belangrijke factor. Daarom trekken magazines met een gezonde mix tussen content en reclame veel meer lezers aan dan 'reclameblaadjes'.
WinDistributie & Iedereen Content, alles onder 1 dak
WinDistributie is een zusteronderneming van Iedereen Content. Beide zijn onderdeel van Uitgeverij Mensen zijn Media, die o.a. het Periodiekske en De Passant uitbrengt. Deze magazines worden op hun beurt door WinDistributie verdeeld over bijna 90.000 bussen in de zuidrand van Antwerpen. Sinds begin dit jaar zijn onze kantoren samengevoegd zodat we nu letterlijk onder 1 dak het volledige aanbod voor jou kunnen verzorgen.
Wil je graag meer informatie over de mogelijkheden betreffende adverteren in het Periodiekske en De Passant? Neem dan zeker contact op met onze communicatieadviseur Kevin Hendrickx. Dit kan via kevin@iedereencontent.nu of 0476 46 48 86
