Blog Post

Tips voor het verdelen van folders en flyers

Flyers en folders zijn een geweldige manier om mensen te bereiken en potentiële klanten te werven. Zowel voor kleine lokale ondernemers als voor grotere bedrijven is folderverdeling een kosteneffectieve manier om hun boodschap te verspreiden. Hier zijn enkele tips om meer respons te genereren bij het verdelen van flyers en folders.



Val op met je folder of flyer

Elke week krijgen consumenten via folderverdeling een grote hoeveelheid flyers en folders in hun brievenbus. Wanneer jouw folder opvalt en zich onderscheidt van de rest, dan is de kans groot dat die bekeken wordt en dat consumenten besluiten om jouw product te kopen. Onderzoek toont aan dat, als reclamefolders worden gelezen, er vaak ook actie op volgt. Bovendien krijgen huisgenoten de folder ook te zien, zodat je aanbod meerdere potentiële kopers tegelijk bereikt.



Maak je merk herkenbaar

Het is belangrijk dat consumenten jouw merk, logo en bedrijf herkennen. Bouwmarkten en supermarkten zijn hier goede voorbeelden van. Ze profileren zich sterk om de herkenbaarheid van hun bedrijf of merk te vergroten.



Gebruik meerdere kanalen

Wanneer je meerdere mediakanalen gebruikt dan zal het ene kanaal het andere versterken. Aanbiedingen aankondigen op sociale media en ze vervolgens communiceren via een reclamefolder, heeft een versterkend effect dat beduidend meer respons oplevert.



Verwijs op je folder of flyer naar je website

Zorg ervoor dat je reclamefolders verwijzen naar jouw eigen website, waar consumenten meer informatie over jouw bedrijf kunnen vinden of zelfs online producten kunnen kopen. Maak hierbij ook gebruik van een QR code!



Gebruik coupons

Flyers en folders zijn een krachtig marketingmiddel dat veel bedrijven gebruiken om hun doelgroep te bereiken. Of je nu een kleine of grote onderneming bent, flyers en folders zijn een effectief en relatief goedkoop middel om je boodschap over te brengen. Het verdelen van flyers en folders is een geweldige manier om leads te genereren, maar het is niet altijd zo eenvoudig. Om ervoor te zorgen dat je folder of flyer zeker wordt gezien, gelezen en tot actie leidt, kun je eventueel coupons toevoegen aan je reclamefolder. Consumenten die deze inleveren bij de winkel bekomen zo onmiddellijk een interessante korting of leuke extra bij hun aankoop.



Beleving verkoopt

Consumenten zijn eerder geneigd om een product te kopen als ze de beleving ervan duidelijk kunnen zien. Voeg daarom beleving toe aan je folder. Dit kan bv. door mensen aan tafel te laten zien bij het promoten van voedselproducten. Of door het creëren van een herinnering te benadrukken bij het aanbieden van een camera. Het draait allemaal om de beleving die jouw product of dienst teweegbrengt bij de klant. Toon die beleving in je folder of flyer.



De kracht van herhaling

Herhaling is belangrijk bij folderverdeling. Regelmatig en op vaste momenten een folder bezorgen, genereert gegarandeerd meer respons. Potentiële consumenten rekenen erop en het wordt een vast moment waarop ze jouw aanbiedingen doornemen.



Conclusie

Het verspreiden van folders is en blijft een onmisbaar instrument voor retailers. Het spreekt de consumenten rechtstreeks aan. Bovendien wekt aantrekkelijke reclame en professioneel drukwerk de nieuwsgierigheid van de consument en dat zet aan tot actie.


Contacteer ons gerust voor meer informatie en een vrijblijvende prijsopgave.

Klantenbinding vergroten
01 okt., 2023
Huis-aan-huisverdeling van folders en brieven vergroot de klantenbinding. Ontdek hoe deze strategieën je bedrijf kunnen laten groeien.
Opening nieuwe winkel of zaak
31 jul., 2023
Bereik de juiste doelgroep bij de opening van uw winkel met huis-aan-huisverdeling. Vergroot naamsbekendheid, bereik gericht uw doelgroep en bouw persoonlijk contact op. Ontdek hoe WinDistributie u kan helpen!
04 jul., 2022
Velen hebben de ondergang van traditionele reclame voorspeld. Toch is deze vandaag heel waardevol en ... opnieuw springlevend. Hoe dit komt? Lees het in dit artikel.
door Fik Verbiest 01 sep., 2021
De kwaliteit van vandaag bepaalt het succes van morgen
door Nikola Milojevic 28 jun., 2021
Digitale reclame gaat gebukt onder overaanbod
door Annelies Boeykens 01 jun., 2021
Branding is een essentieel onderdeel in het online kenbaar maken van je bedrijf of onderneming. Helaas onderschatten veel bedrijven de kracht ervan. Het bedenken en uitwerken van een goede branding vraagt dan ook tijd en energie. Omdat het van belang is voor het succes van je bedrijf, zetten we alle basics hier op een rijtje. 
Show More
Share by: